23. tammikuuta 2014

je n'ai rien même pas de fleur, alors je viens comme je suis, comme on naît de la dernière pluie

Två bra låtar härifrån! Dom spelas överallt och jag får dom inte ut ur huvudet..

Hej! Den här gången blir det swedish edition. Fy på mig, skrev ju senaste gången förra året... Haha. Januari är snart slut. 80 dagar kvar tills min födelsedag. Ganska sjukt så tiden går snabbt! Känns som om jag har gjort massor. Har till exempel köpt min balklänning (kommer alltså delta i en seniorprom i slutet av året) som jag sedan tar med mig till finland och använder på gammeldansen. Åt också sushi nån kväll, mums!
En annan helg var jag och åkte ''pulka''. Det var ett gammalt skidcentrum som de hade byggt om till en pulkabacke. Trodde jag skulle dö, så fort gick det! Och roligt som fan :) 
Har firat Caths födis, det påminde mig om en riktig american high school fest. Med red cups överallt och confetti och ballonger överallt. Men det var en så lyckad kväll :)
Förra veckan var jag i Montreal och skulle kolla på nån vinterkarnival, men här fanns ju ingen snö så det funkade ju bra sedan.. Vi köpte sen en beavertale att dela på istället och så chillade jag med lurvkatten på bilden. Katter är inte riktigt min grej. Förstår inte varför alla har katter här. Anyways så älskar jag Montreal!! Alltid lika kul att åka dit, speciellt när jag bor här lite på landet.. 

Det var väl allt. Den har veckan har jag haft två muntliga presentationer. Var skit nervös. Men det gick väl bra. Men det är svårt att stå där framför klassen eftersom det enda de andra koncentrerar sig på är min accent haha. Men dom tycker i alla fall att jag har en ljuvlig/söt accent :D Tjenamors! À bientôt mes cocottes.

xx, Ella


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti