19. elokuuta 2013

hihi eka postaus kanadastaaa!

Saluuuuut! Je suis au Canada. Olen nyt ollut täällä pari päivää ja on ollut jännää. Lento Frankfurtiin lähti aikasin perjantai aamuna ja sieltä sitten kohti Montrealia. Lensin kahden suomalaisen kanssa, he ovat tres cooool. Luulin että meidän softlanding camp alkaisi heti meidän tultua, mutta perillä odottikin mun hostperhe. Kaikki tapahtui hyvin äkkiä ja yhtäkkiä olin sittenkin matkalla mun uuten kotiin.
Perjantai oli piitkä päivä, ja heti kun tulimme perille ja mut jätettiin yksin mun huoneeseen purskahdin itkuun... Tuli sellanen ''mitä ihmettä mä täällä teen?'' tunne. Onneksi nukahdin nopeasti, ja seuraavana päivänä oli parempi mieli. Käytiin kylillä ja sain maistaa poutinea, mikä on aitoa quebeciläistä ruokaa. Täällä on myös tunnettu jäätelötehdas mistä saa hyväää jätskii. Käytiin kans kattomassa mun kouluu. C'est trop cool.

Tänään käytiin rannalla ja taisin jopa palaa...Auts. Sitten yhtäkkiä mulle ilmoitettiin että lähtö softlandingcampille on jo tänään, vaikka luulin sen olevan huomenna. Äkkiä piti sit pakata kamat ja lähettiin kohti montrealia. Nyt olen tällases motellissa (?) saksalaisen vaihtooppilaan kanssa, hän on tositosi mukava. Huomenna se leiri sitten alkaa, heti ensimmäseksi ranskankielen opiskelulla.

Overall, täällä menee tosi hyvin. Eka päivä oli raskas, mutta koko ajan menee vaa paremmin ja paremmin. Kielen kanssa on ehkä vähän ongelmia, ymmärrän aika paljon siitä mitä muut puhuvat (ellei ne puhu tosi nopeasti!), mutta aika vaikea mun on itse puhua. Mutta sellast se on, opin kuitenki joka päivä jotain uutta :) perhe on tosi mukava, ja on kiva kun he haluavat näyttää mulle paikkoja. Mut nyt pitää lopettaa koska saksalaisvaihtari nukkuu jo... Munki pitäs varmaan mennä nukkumaan, jetlag painaa päälle...

Bonnuiiit, Ella

DSC_0008
DSC_0009DSC_0014DSC_0016DSC_0017DSC_0021DSC_0026DSC_0032DSC_0035
DSC_0036DSC_0039DSC_0046DSC_0048DSC_0050DSC_0051DSC_0057DSC_0067DSC_0069DSC_0071DSC_0072DSC_0073DSC_0078DSC_0081DSC_0086DSC_0089DSC_0095DSC_0102

3 kommenttia: