31. elokuuta 2013

hejsansvejsan

!
Pourquoi ne pas partager un petit bonheur cet été? :)
Nämä maissit täällä on niin hyviä! Paljon parempia kuin suomessa haha
En muista mikä ton eläimen nimi on mut se on tollanen iso siili huii
eka koulupäivä iiks!
tällainen "aukio" koulussa missä kaikki chillaa. Tykkään!
koulun jälkeen ulkona oottaa rivi täynnä näitä keltaisia koulubusseja! :D
Canelle-kissa mjaumjauu. En ensin tykänny tosta kissasta, (en välitä kauheesti muutenkaan kissoista) mutta nyt tykkäänkin siitä hihi kun se on niin söpö :D yritti yks ilta tulla nukkumaan mun kanssa haha.
tällanen on mun asuinalue! piikkasen erilainen kun suomessa! Mutta tykkään tästä paikasta tosi paljon :) Tämä kuva on otettu ehkä 1 km mun kodista, kun olin lenkillä. Täällä on mahtavia auringonlaskuja!
"L'agenda" jonka sain koulusta, eli kalenteri :)
Käytiin Sherbrookessä shoppailemassa, huhuuh siel on hyvät shoppingit! Pitää varoa rahankäyttöä :D
Hehe peilikuva, menossa kouluun. On aika kauheeta kun ulkona on 30 astetta, ja mulla pitää olla pitkät housut koska koulussa on pukeutumissäännöt... 
Normaalisti tuon omat eväät kouluun, mutta sain ilmaiseksi kupongin jolla saa ruokaa koulun cafeteriasta :D kaikki tossa kuvassa oli hyvää, vaikka ei ehkä näytäkkään siltä :D
joku laulaa tän mulle joka päivä :D hauskaaaahaha

Hei! Nyt on viikonloppu eli pystyn vähän päivittää tätä blogia. Oon käynyt jo viikon koulussa. Ensimmäinen päivä mua jännitti tosi paljon, Eli (saksalainen) oli onneksi mun mukana. Olin vähän pihalla kaikesta, kun on uusi kieli ja uusi koulu, mutta hyvin se kuitenki meni! Olen jo saanut kavereita, tai tutustun joka päivä johonkin uuteen ihmiseen. Kaikki ovat tosi sosiaalisa täällä, vaikka kommunikointi ei toimi niin hyvin.. Mä puhun sellasta enkku-ranska sekotusta monen kanssa haha. Jotkut aineet ovat vaikeita, koska opettaja puhuu nopeasti ja käyttää paljon vaikeita sanoja mitä en ymmärrä. Esim. historia ja yhteiskuntaoppi. Englanti on tosi helppo. Art Dramatique vaikuttaa hauskalta, vaikka jännittää vähän kun pitää ens viikolla esiintyä luokan edessä pienellä "sketchillä"... 
Koulussa on sellainen iso radio josta soi musiikki täysillä joka välitunti, tosi kivaaa! Yks ruokatunti kun istuttiin koulun aulassa toi biisi Ella Elle L'a alko soimaan, ja noin 30 ihmistä alkoi laulaamaan tota biisiä mulle! Olin ihan otettu :D muutenkin kuulen joka päivä kun tota lauletaan mulle, opettajat kanssa :D

Viihdyn täällä joka päivä vaan paremmin ja paremmin. Eilen katoin mun ensimmäisen dubatun elokuvan ranskaksi, ei se niin paha ollut! Oli muuten hyvä leffa, Catch me if you can. Mulla on maanantaina myös vapaata, eli mulla on aika hyvin aikaa esim. skypettää jos joku haluaa (ja jos joku mun kavereista lukee tämän hahah). Nyt täytyy mennä auttamaan ruuanlaitossa, au revoir!

Ella

6 kommenttia:

  1. Mukava lukea sinun blogia ja kuulla, että menee paremmin myös kielen kanssa. Hienoja kuvia.

    VastaaPoista
  2. Mukava kuulla sinusta Ella. Hienoja kuvia.

    VastaaPoista
  3. Ihana blogi!! Kauan olit opiskellut ranskaa Suomessa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. uu kiitos! :) oon opiskellut Suomessa vaan vuoden ranskaa hehe :)

      Poista