21. syyskuuta 2013

här kommer alla känslorna på en och samma gång

Hej, nyt aion kirjoittaa ruotsiksi koska tekee mieli... Sorry suomenkieliset kamut..Voitte yrittää käyttää google translatoria haha.

Haloj, tänkte nu skriva på svenska för en gångs skull. Får ju inte glömma det språket :) Nu har det gått ca. 1,5 vecka sen jag skrev senast. Förra helgen tog jag det lugnt. Fredagen innehöll shopping och sushi med hostmom. Lördagen film hos Eli. Söndagen fick jag nästan en ''nervous breakdown'', grät hela kvällen. Sen märkte ju min hostmamma att något var på tok, för jag var ju helt tomatröd i hela fejset. Det var lite pinsamt, men hon tröstade mig sen och berättade roliga historier så jag blev på bättre humör, haha. Skolveckan gick i ett rus. Hade 4 prov. Franska, engelska, matte och sciences. Engelska och matte gick jäättebra, franska och science vet jag inte... Sen så anmälde jag mig till skolans dansgrupp, volleyball-team och soccer. Men dom har alla auditions så får hoppas att jag får börja med nån sport. Som rubriken säger, har jag gått i genom så många slags känslor under den här veckan. Det är galet hur mycket det tar på energin, är alltid helt dödstrött när jag kommer hem från skolan. Annars då... Det här känns redan som mitt hem. Är så glad att jag fick en så bra familj, fast den ju inte är perfekt. Har haft några små missförstånd och problem, men genom att tala fixas allt. Idag, fredag, har jag ledigt och jag ska på en fest. Dit är väl påväg väldigt mycket människor, så väntar på det :) Har bakat chokladbollar men dom blev väl lite konstiga.. Igår var jag och shoppade med Eli, åt snuskiga glassnoodles och köpte för mycket godis. I like it very much here :) fast jag nog saknar Finland så mycket ibland, men jag kommer ju ändå tillbaka. Har bestämt att jag verkligen tänker ta allt ut av det här året! Låter bra i mina öron :) Here are some pics for you guysss.
Bisooous 
À la prochaine
Ella

4 kommenttia: