13. lokakuuta 2013

entiedämitäpistääotsikoksi

Hey buddies. Oon nyt täällä pohjois Quebecissä, tarkalleen sanottuna tossa huoneessa vikassa kuvassa. Automatka tänne kesti 9 tuntia, maisemat olivat aivan upeat. Martinin isovanhemmat ovat niin söpöjä. Täällä ei nyt ole ehkä hirveesti tekemistä, mutta päätin että tämä saa olla kunnon lepo viikonloppu. On tullut nukuttua liian vähän... Ja minulla on ihana oma huone täällä joten en valita. Tänne tullaan myös sitten viettämääm joulua.

Tosiaan, täällä menee tosi hyvin. Mutta täällä on kyllä jotkut asiat jotka häritsee/mietityttää mua. Saksalainen vaihto oppilas on mun ainoa kaveri joka asuu mun lähellä. Me ollaan samassa kaveriporukassa. Joskus tuntuu siltä että mun on pakko kävellä hänen kanssa joka puolelle, koska me ollaan ''ne vaihtarit''. Tuntuu myös siltä että meidän vällilä on pieni ''kilpailu'', kumpi saa enemmän kavereita, tai kenestä tykätään enemmän. Hän on tosi kiva, mutta tämä vain häiritsee mua jonkun verran, ja en oikein tiedä mitä tekisin asialle.. Toinen asia mikä vähän pänttää on ne kaverit. Oon jo tutustunu niin moneen täällä, mutta mulla ei ole vielä sellasta ''kunnon kaveria''. Olen mä joilleki kertonut jo henkilökohtaisempia asioita, muttamutta.. Nämä tytöt täällä ovat jo niitten porukoissa, ja vähän vaikeaa se on joskus yrittää sulattua joukkoon, kun he esim. puhuvat niitten vanhoista ''inside'' jutuista. Tulee vähän tyhmä olo ku välillä ei vaan pysty sanoa mitään muutakun istua hiljaa ja hymyillä kaikelle.....Poikien kanssa on melkein helpompo tulla juttuun. 

Toinen asia mikä tapahtui pari päivää sitten. Katoin jotain kuvia, ja yhtäkkiä tajusin et HERREGUD (anteeksi), mä tosiaan oon täällä kesäkuun loppuun asti. En ole paikalla kun mun ikäluokka suomessa tanssivaat vanhojen tanssit, en pääse ylioppilaaksi mun ikäluokan kanssa. Mä oon sit 97 kanssa. Joista en tunne melkein ketään. En myöskään tule viettämään joulun suomessa mun perheen kanssa. Taas mulle tuli sellanen fiilis kun mulle tuli ekana päivänä kun saavuin tänne - oonks mä hullu vai mitä mä täällä teen. Noh, äkkiä sitten keräsin ajatukseni ja muistutin itseäni; tämä on mun valinta. Turha mun on noin ajatella. Sä tiesit että tää on tulossa, Ella. Ja onneks mä en oo yksin tässä. Melkein neljäsosa Mattlidenin 12sista ovat maailmalla, ja neljäsosa niistä ovat mun parhaita kavereita. Tiedän että he käyvät tän saman läpi. Kuten sanoin, mä tiesin olevani valmis tähän vuoteen, mutta en mä ikinä aavistanut että se olisi näin rankkaa. Itseasiassa aika usein tulee tällaisia ajatuksia, mutta yritän aina äkkiä pyyhkästä ne pois. Mistä mä tiedän mitä nämä 8 seuraavat kuukaudet tuovat mukanaan? Mutta mä tiedän et tämä on ainutlaatuinen vuosi, ja en odota mitään suurta muutosta. Ylä- ja alamäkiä on luvassa, mutta kaikesta kannattaa nyt silti vain ottaa kaiken irti. Joopajoo. Ei mulla muuta.

Ps. Tiedän kans että huhtikuussa New Yorkiiin!!!! Mahtavaa!!! Wow

 Joki Saint-Lawrence, joka on kuin meri

6 kommenttia:

  1. Hei murmeli pieni! Olipa mahtavia kuvia taas. Kyllä sä saat upeita kokemuksia elämän matkalaukkuun. Ymmärrän, että asiat menee vuoristorataa ja ymmärrän sinua niin kun kerrot tuosta kaveripuolesta. Sellaista se on minullakin aikanaan ollut kun muutimme Ruotsiin- ja olimme vieläpä aikuisiässä. Rohkeasti vaan tyttökavereiden luo. Ala vain kysellä asioista niin pääset jutun juuresta pidemmälle, asiat etenevät kyllä omalla painollaankin sun hyvän asenteen ansiosta. Kylläpä tuli sinua mussukkaa taas niin ikävä, mutta onneksi tiedän että sulla kaikki hyvin. Täällä oli syksyn viimeisimpiä lämpimiä päiviä. Olen lukenut tenttiin ja haravoinut- hyvin rauhallista. Laitan viestiä vielä erikseen viikolla. Pusihalipusihali. Mummy

    VastaaPoista
  2. Ella oot ihana! Mul on niiiin samoja ajatuksia kokoajan! Tää on meijän vuos ja ollaan voittajia!:) miss u

    VastaaPoista
  3. Pusii saknar dej <33 /nicole

    VastaaPoista
  4. Äiti: Heisuliveiii, kyllähän kaikki järjestyy ajan myötä, kunhan vain olisi sitä kärsivällisyyttä... Pusipusi.
    Meeri: Hihi sä oot ihana! GO US, tu me manques :(
    Nicole: du e härli saknar dig knasboll <3

    VastaaPoista
  5. Oiii så fint skrivet hani<3 de ba o ta allt av åre, what doesn't kill you makes you stonger right;) ja tro alla ha lite samma fiilis nu o då men ja e 100% säker att vi int kmr att ångra året när vi sen kmr tibaka ti finland o nu lär man sj dessutom upskatta hu bra vi har de där!!! Xoxoox love you and miss you

    VastaaPoista