16. marraskuuta 2013

artificial light

Hej, den här gången blir det svenska. Den här veckan har mina tankar först av allt riktats mot Filippinerna och de andra länder som har blivit drabbade av tyfonen. Här har det talats mycket om det, tycker inte att man i Finland talar så hemskt mycket om sådana saker. Men i alla fall, så känner jag ingen av de personer som har förlorat sitt liv, men jag vet att var och en var en skild individ som hade sin egen berättelse om livet, och en individ berörde många andra individer. Jag vet inte varför jag skriver det här, min historia lärare har bara fått mig att fundera på det att vi alla egentligen berör varandra... Dessa ökade naturkatastrofer beror ju tyvärr på oss, och förhoppningsvis lyckas vi kanske hitta på något smart för att ännu försöka rädda vår jord...

Vi skalade äpplen med denna maskin, genialiskt! Efter det så gjorde vi 25 äppelpajer...
I bussen påväg hem.
Bäästa shopping centrumet.
Den här byggde vi åt mormor och farfar. Jag var grinig hela dagen och hade verkligen inte lust att pynta huset med juldekorationer..
Émilie blev förälskad i Josef.. Japp
Pyjamas dag i skolan!Några hade onormala pyjamasar..
Middag med favvo gänget <3 ca. 30 pers


Maijas födelsedag :)

Shopping with my retards

3 kommenttia:

  1. taas niin ihana blogi! Esterillä tuli just kova ikävä ihan niin kuin meillä muillakin. kyllä täälläkin puhutaan filippiineistä ja mielelläni olen keräyksissä mukana. kohta skypetetään. pusipusi!

    VastaaPoista