25. marraskuuta 2013

Special Day

Heipparallaa! Tänään tajusin kaksi asiaa. Olen ollut täällä jo 100 päivää!!! Mitä ihmettä. Jotenkin tuntuu niin hassulta, koska tuntuu että mä vasta tulin tänne, ja tuntuu et mä en oo sillai kauheesti ees tehnyt. Toisaalta taas tuntuu kun oon ehtinyt tehdä vaikka mitä. Tosi hassua. Vähän iski niinkun paniikki, että haluan vielä ehtiä tehdä kaikkea, mutta sitten jotenki myös pieni helpotus että tiedän että kotiinpaluukin on jossain vaiheessa. Toinen asia, kuukausi enään jäljellä jouluun! Ootan aikalailla nyt joulua täällä, uskon siitä tulevan ihana. Lähdemme taas Gaspésiehen mun hostisän ihanan suvun luokse. Ainoa asia mikä stressaa, on nämä joululahjat... Kääk.DSC_0190DSC_0191
DSC_0193
DSC_0194DSC_0196Snapshot_20131124 (8)

Viime viikon sunnuntaina oli taas volleyturnaus. Voitettiin kaikki matsit. Nyt olemme parhaimpien joukossa, pikkasen paineita! Koulussa oli pari koetta, jotka kirjoitin helpolla. Mun ranska alkaa olla jo suht hyvä, ja monesti mun arvosanat ovat parempia kun paikallisten. Näkisittepä heidän reaktiot. Tykkään mennä nykyään kouluun, koska suurin osa tunneista ovat hauskoja (paitsi ranska joka kai on ainoa aine..), olen alkanut tutustumaan vähän muihinkin ihmisiin jne. Tanssi on niin kivaa. Meidän esityksestä tulee ihan huippu, ollaan ehkä osallistumassa joihinkin kilpailuihin myös. Keskiviikkosin mulla on aina koulun jälkeen tanssi treenit ja vielä sen päälle volley treenit. Arvatkaaaaa kuinka väsynyt olen aina kotiin tullessani. No anyways, tällä viikolla tulin kotiin, ja mulla ja mun hostäidin välillä syntyi riita. Oli aikamoinen ilta.. Tunteikasta nimittäin. Kaikki on nyt sovittu ja oikein hyvin, ja se meidän ''riita'' koostui lähinnä huhuista musta, väärinkäsityksistä sekä kulttuurieroista. Tajusin, että näillä on aika eri arvot täällä kun meillä suomessa. Äähh... mä en haluisi kirjoittaa näin pitkäää, mutta kun on vaa pakko saada tää kaikki ylös jonnekki.

Perjantaina katoin Elin kanssa leffan meillä (ranskaksi ja ymmärsin kaiken..!). Lauantaina oli tarkotus lähteä juhliin mutta suunnitelmat sitten vähän muuttui ja jäin kotiin angstaamaan. Noei, mutta en vaan tykkää kun on odottanut jotain ja sitten se peruuntuu viime hetkellä. Tänään skypetin shamuuun kanssa, ja käytiin kattomassa jouluparaatia. Kotiin tulottua, marshmallow-kaakaota ja fajitakset :) Aika mukava sunnuntai ilta. Ainiin, muutin myös järjestystä mun huoneessa täällä, en ymmärrä miten tollanen muutos pysty piristämään mun mieltä niin paljon! Viihdyn kuin tatti (voiko niin edes sanoa?) mun uudessa huoneessa!!!! Ja herrajumala miten meinasin unohtaa, sain postia suomestaaaaaa!!!!!! Olen enemmän kuin kiitollien kaikesta, mun ihanat <3 Eka fazerin levy jo mennyt....Nyt odotan innolla seuraavaa viikkoa, bonne nuit hihi!


DSC_0372DSC_0374DSC_0376DSC_0380DSC_0384DSC_0386DSC_0395DSC_0400DSC_0402DSC_0409DSC_0418

1 kommentti:

  1. Puss på min dotter! Mikäköhän kina teillä oli? Laita whatsapp viestiä, halit. Mummy

    VastaaPoista